Най-добрите книги за 2015

booksss.jpgВ началото на тази година дори не предполагах колко много книги ще успея да прочета. Но ето, вече сме почти на самият край на 2015, а аз съм прочела точно 100 книги. Естествено, не всички от тях ми харесаха – някои не можаха да ми въздействат, от други очаквах повече… но все пак имаше доста книжки, които приятно ме изненадаха и заслужено си извоюваха място в този списък. Подготвила съм малко повече от 10 книги (плюс някои допълнения), които успяха да направят 2015 още по-вълшебна. Книгите не са подредени в точно определен ред – всяка следваща ми е точно толкова любима колкото предходната. А ето и кои са те:

„Аз съм пратеникът“ – Маркъс Зюсак.
Тази книга ме завладя още от самото си начало. Обожавам книгите на Зюсак, всяка от тях е различна по своему, но винаги засягат важен проблем и успяват да ме разчувстват. „Аз съм пратеникът“ не прави изключение. Нямам какво повече да кажа за тази книга, освен че наистина е велика. Всеки трябва да я прочете поне веднъж и сам да се убеди.

„Огнената наследница“ – Сара Дж. Маас.
Поредицата „Стъкленият трон“ е една от любимите ми, така че не е учудващо, че „Огнената наследница“ е в списъка. Сара Дж. Маас определено си разбира от работата – „Огнената наследница“ е зашеметяваща.

Трилогията „Разбий ме“ – Тахере Мафи.tumblr_nvkhfgAxS71u59z5do1_1280 
Тази трилогия няма как да не се нареди при любимите ми. Стилът на писане на Тахере Мафи е толкова запленяващ, а историята – поглъщаща. Всичко в тези книги може само да ви накара да ги обичате.

„Ние, лъжците“ – Е. Локхарт.
Имаше много различни мнения за тази книга, но за мен бе просто вълшебна. Един съвет – гледайте да знаете възможно най-малко за нея когато започвате да я четете. В това е цялата магия.

„Рисунка за Айла“ – Стефани Пъркинс. 
Обичам стилът на писане на Стефани Пъркинс – книгите й винаги ми носят щастие и ми стоплят душата. Нямаше как да не включа „Рисунка за Айла“ в списъка – толкова е сладка и романтична.

„Сребристи сенки“ и „Рубиненият кръг“ – Ришел Мийд.
Прочетох последните две книги от поредицата „Кръвни връзки“ тази година, а Ришел Мийд е една от любимите ми авторки, така че, разбира се, нямаше как да не я включа. Не останах разочарована нито за секунда. Поредицата получи възможно най-прекрасният финал.

„Фенка“ – Рейнбоу Роуъл. bdsds
Адски забавна, сладка и истинска история. През почти цялото време откривах прилики между мен и Кат, заради които обикнах тази книга още повече.

„Хрониките на Магнус Бейн“ – Касандра Клеър.
Бих си купила всичко, което Касандра Клеър напише. Книгите й ми носят толкова много радост, а Магнус направи годината още по-хубава.

Поредицата „Песен за огън и лед“ – Джордж Р. Р. Мартин.
Разбира се има още книги от тази поредица, които все още не са излезли, но прочетох първите пет през тази година и мога да твърдя само едно – Джордж Р. Р. Мартин е гений.

„Часът на чудовището“ – Патрик Нес. 
Неописуемо красива история. Нямам какво повече да кажа. Просто я прочетете.

„Играч първи, приготви се“ – Ърнест Клайн. 
Всъщност това е единствената книга от списъка на която имам ревю. Можете да го прочетете тук. Не знам какво още мога да допълня – книжката си заслужава всяка секунда.

Има още три книги, които дори да не са в списъка, също са много важни за мен. Единствената причина поради която не ги споменах, е че искам да видя как ще се развият нещата в tumblr_o02qazi4Ov1u4mwilo1_1280продълженията им. Но нямаше как да завърша този пост без да им отдам заслуженото внимание – „Алена кралица“ от Виктория Айвярд, „Мечът на лятото“ от Рик Риърдън и „Кралицата на Тиърлинг“ от Ерика Йохансен. 
Радвам се че успях да прочета толкова страхотни книги през тази година. А кои са вашите любими книжни попадения за 2015?

Вашият коментар

