Какво искам да постигна през 2016

Happy-New-Years-Eve-Tumblr-11

Първо искам да пожелая на всички Честита Нова Година! Както повечето, разбира се, и аз имам списък с цели, които искам да постигна през новата година. Ето и най-важните сред тях:

Да мисля позитивно.
Това за мен е една от най-трудните цели и точно затова всяка година си я възлагам. В повечето случаи мисля доста негативно. Това, естествено, не ми се отразява добре – ставам несигурна, депресирам се и общо взето не мога да постигна нищо. Крайно време е да настъпи промяна. Знам, че в основата на може би почти всички успехи е позитивното мислене. Ако не вярвам в себе си и не си повтарям, че ще успея да се справя с проблемите и задачите си, със сигурност нищо няма да постигна. Надявам се през новата година да започна да работя повече и върху самата себе си, за да успея да се справя с този мой недостатък.

Да бъда щастлива.
Та кой не иска да бъде щастлив?tumblr_nszsjjUcmO1u3eg60o1_1280 Щастието е формулата на живота – без него няма как да живеем пълноценно. За да бъдем щастливи не ни трябва нещо голямо, а е достатъчно просто да обръщаме внимание на малките неща около нас. Излезте за малко навън, радвайте се на природата, прекарвайте време с хората, които обичате или с домашните си любимци – ето, вече сте по-щастливи. Пожелавам си през новата година да се концентрирам върху това да бъда щастлива. Така ще успея да правя и хората около мен щастливи, което е още една причина за щастие.

Да чета точно толкова, колкото искам.
Тази година съм решила да си поставя малко по-различно goodreads предизвикателство – 1 книга. Преди време открих това видео на booktuber-ката Ariel Bissett, което ме вдъхнови. Истината е, че аз съм състезателна личност. Винаги искам да надмина себе си и да видя какво ново мога да постигна, но понякога това не ми се отразява добре. Тази година обаче съм решила да променя това – не искам да участвам в предизвикателства, защото това означава, че винаги ще има някоя мисъл в главата ми, която да ми повтаря „чети, чети, не прави нищо друго“, а така рискувам да попадна в reading slump (което наскоро се случи). tumblr_o09f34kOaX1unufdjo2_1280.jpgЗа да предотвратя това ще е добре за мен поне една година да няма някаква велика бройка от книги, която да трябва да достигна. Искам да чета точно толкова колкото искам, и когато искам. Е, може би ще участвам в някой read-a-thon, но предпочитам да не се влияя от това колко книги съм прочела през годината. Разбира се, това не означава, че ще прочета само една книга – та аз обичам да чета, това е просто невъзможно за мен. Но дали ще прочета 20 или 120 книги, няма значение. Важното е да се съсредоточа върху преживяването и емоциите, които книгите ми носят, а не върху тяхната бройка. Най-вероятно ще продължа да си чета точно толкова колкото сега (не бих намалила четенето), но няма да се чувствам гузно ако например предпочитам да гледам някой сериал, вместо да чета. През 2016 ще чета за удоволствие, а ако накрая на годината съм успяла да прочета много и хубави книги – това е още един голям плюс.

Да пиша по-често в блога.
Когато започнах този блог не мислех, че ще ми хареса толкова много. Истината е, че ми доставя голямо удоволствие да пиша тук. Обичам да споделям мнението си и да чета това на другите блогъри. Надявам се през новата година да бъда още по-активна – бих искала да пиша повече ревюта на книги, а също и по-различни постове за разнообразие (свързани с книги, а и не само).

Да се концентрирам върху писането.
Напоследък рядко пиша, точно затова и tumblr_o0a9d7i2991usj4d0o1_1280.jpgискам през новата година да се концентрирам повече върху личното си творчество, и да усъвършенствам стила си на писане. Имам много идеи, които просто чакат да бъдат изпълнени, но няма кой да седне и да ги напише. Крайно време е да се заема и с това, защото писането наистина ми липсва, а и искам да видя как биха се развили идеите ми.

Да подобря успехът си в училище. 
Сега съм в 11 клас, който бавно и мъчително ме съсипва. Но, какво да се прави, 12 клас наближава с все по-голяма скорост, а на мен ми трябва възможно най-висок успех. Много се надявам да успея да постигна тази цел, и поне веднъж да седна и наистина да уча (сетих се аз кога..).

Това са едни от целите ми за тази година. Искрено се надявам да успея да изпълня всички от тях, а и още няколко, като например да водя по-здравословен начин на живот, да пътувам повече и може би дори да започна да спортувам. Ще се радвам да се върна точно след година и да видя кое точно съм успяла да постигна, и кое – не. Пожелавам си, а също и на всеки от вас, новата 2016 година да е още по-добра от предходната, и да е изпълнена с всякакви успехи и постигнати цели!

Вашият коментар

