„Сезонът на злополуките“ от Мойра Фоули-Дойл

1936792_912536888861948_6755325633838766759_n

Сезонът на злополуките е част от живота на 17-годишната Кара, откакто се помни. Всяка година към края на октомври се случва нещо – семейството на Кара става необяснимо податливо на инциденти, злополуките ги следват навсякъде. Защо са така прокълнати? И как могат да се спасят? Кара започва да задава въпроси и дълбоко пазените семейни тайни изплуват на повърхността. А тази година сезонът на злополуките ще счупи нещо повече от кости…

„Сезонът на злополуките“ е една от онези книги, в които първоначално нямаш идея какво се случва. Но пък като се замисля, точно в това й е чарът. Признавам, когато започнах книгата бях малко объркана за това какво точно става в нея и по какъв начин са свързани героите, но с течение на времето, и с всяка изминала страница, нещата ставаха все по-ясни. Освен голямата мистерия около която се въртеше всичко…
Когато започвате да четете „Сезонът на злополуките“ е най-добре да не знаете почти нищо за самата история, затова и няма да ви разкривам големи подробности за сюжета. Ще кажа само, че ако сте чели „Ние, лъжците“ от Е. Локхарт, тази книга ще ви донесе подобно чувство. Но дотам. Нито историята, нито развръзката накрая са близки помежду си, но и двете книги носят след себе си онова усещане за мистерия и тайнственост. Мен лично дебютната книга на Мойра Фоули-Дойл искрено ме изненада и бих се радвала да прочета още нейни произведения.

tumblr_np4u23IvHP1qmqzrpo1_1280.jpg

В центъра на събитията е семейство Морис, което само по себе си е необикновено. Главната ни героиня Кара живее заедно със сестра си Алис, бившият си доведен брат Сам и майка им Мелани. Най-добрата приятелка на Кара, Беа, също е голяма част от историята. Авторката е изградила едни интересни персонажи, които макар различни, всъщност имат много общи неща. Едно от тези общи неща са тайните на героите, които заемат важна роля в развитието на действието. На мен лично ми бе много интересно да научавам постепенно все повече и повече нови неща, и нямах търпение да достигна края, за да разбера какво точно се случва. Хареса ми и как бе показано миналото на главните герои, и че имахме възможността да научим повече за тяхната история през годините. Мойра Фоули-Дойл определено има любопитни идеи, които е успяла да разгърне достатъчно увлекателно. В книгата освен мистерия има и малко романтика, която е представена по приятен начин. Бе хубаво да чета за премеждията на героите и определено останах изненадана от това как точно се развиха нещата.

tumblr_nx014lNi5b1s2t5euo1_1280.jpgКнигата се чете буквално за няколко часа, като за това помагат малкият й обем и начинът, по който ни е поднесена историята. Това, което ме впечатли е колко добре Мойра Фоули-Дойл успява да опише местата, които героите посещават, както и техните чувства и емоции. Тя също така вкарва нещо като приказка между нормалните действия на персонажите, и към края на книгата вече е успяла да смеси двата свята – измисленият и реалният, по един наистина красив начин. Този мотив успя да ми направи още по-добро впечатление, както и да покаже потенциала на авторката. Чрез него историята стана дори още по-интересна. За финал ще добавя, че ако ви се чете нещо мистериозно и необичайно – вземете си „Сезонът на злополуките“. В тази книга се преплитат тайни, романтика и приказност, а читателите нетърпеливо ще разгръщат страниците, докато не достигнат и последната.

Искрено благодаря на издателство Егмонт за възможността, която ми предоставиха! 

Източници на снимките: 1, 2, 3.

8 thoughts on “„Сезонът на злополуките“ от Мойра Фоули-Дойл

  1. Хвана ме на това, че ако сме чели „Ние, лъжците“, то тази книга ще ми хареса. Ревюто ти ме заинтригува. Разбрах, че книгата е лека и лесно се чете и има мистерия, нищо повече не ми трябваше, за да се убедя, че трябва да я прочета някой ден.

    Like

    • На мен лично „Ние, лъжците“ ми е любима и често усещах как мисля за нея, докато четях „Сезонът на злополуките“. Определено и двете книги имат едно такова мистериозно усещане. :3

      Like

Вашият коментар

