„Червената пиявица“ от Андрю Лейн

12278964_1257953194231687_4725457439693766711_nЕдин мъртвец с белязано лице се завръща. Едно престъпление ще разтърси из основи цялата страна… Шерлок знае, че възрастните крият тайни. Но не очаква да открие, че най-известният убиец в света живее в Съри. Особено след като е смятан за мъртъв. На всичкото отгоре по някакъв начин брат му Майкрофт, изглежда също е замесен. А когато никой не иска да ти каже истината, най-добре е да рискуваш и да я откриеш сам. Така започва приключението, което отвежда Шерлок в Америка, за да се озове в центъра на смъртоносен заговор – на място, където животът и смъртта не струват пукната пара, а истината има цена, която никой нормален човек не би искал да плати.

„Червената пиявица“, книга втора от поредицата „Младият Шерлок Холмс“, за мен бе още по-добра от първата. Андрю Лейн е успял да ни пренесе в младините на най-известния литературен детектив, чийто тийнейджърски образ е също толкова интересен и вълнуващ. За пореден път съм изумена от описанията на автора, които сякаш наистина те изпращат в миналото. Цялата атмосфера, всички места, които Шерлок посещава и всички негови премеждия са толкова автентични, че на моменти се чудех дали не съм попаднала в машина на времето, която да ме е пренесла в света на младия Шерлок Холмс. За малкото време, което ми трябваше да прочета тази книга и малкият й брой страници, Андрю Лейн успя да ми направи едно наистина добро впечатление.

tumblr_m0rl1zXeym1qzqvnso1_1280Действието на книгата започва да се развива още от самото начало. Веднага след като прочетох пролога вече бях запленена. Стилът на писане на Андрю Лейн ме държа в напрежение през всяка страница от книгата, като много често дори се страхувах за съдбата на нашите герои. Хареса ми как още от първата глава Шерлок започва да получава уроци от своя американски учител Еймиъс Кроу, който крие и знае много повече, отколкото показва. Всъщност докато четях тази книга успях да науча много полезни неща, които досега не знаех, въпреки че за някои от тях дори сме говорили в училище. Андрю Лейн е успял да вмъкне много исторически, а и не само, уроци, които са ни поднесени увлекателно и интересно така, че да задържат вниманието дори на най-малките читатели, без да им стане скучно. Щастлива съм да заявя, че след края на тази книга знам малко повече за историята на САЩ и гражданската им война, отколкото бих научила в училище, и дори копнеех за още информация. А аз мразя история.

tumblr_npfu32gQO51tbj5xgo1_1280.jpgХаресва ми колко запознат е Андрю Лейн с оригиналните романи за Шерлок Холмс, както и със същността на героя. Именно в „Червената пиявица“ се запознаваме с човека, който е дал първият урок по цигулка на младия Шерлок. Всяка една препратките на автора ни дава все по-голяма представа за възрастния Шерлок, като, разбира се, това е нещото, което се очаква от една предистория, която би задоволила желанията дори на най-капризните фенове на творчеството на Сър Артър Конан Дойл. Естествено, в „Червената пиявица“ Шерлок отново трябва да се бори със силите на злото, които тук са представени още в самото начало на историята. Много харесах Дюк, който сам по себе си бе изключително зловещ, както и неговата червена пиявица. Отново съм впечатлена от дедуктивните умозаключение на Шерлок, които му помогнаха още веднъж да се справи с надвисналата опасност и да спаси своите приятели.

„Червената пиявица“ е една книга пълна с тайни, мистерия, трилър, но и приятелство. Тя е приключение, което всеки фен на Шерлок Холмс – млад или не – би харесал и обикнал. А дори да не сте изцяло запознати с известния детектив, не се тревожете, „Червената пиявица“ би запленила всеки почитател на четенето и мистериозните, разтърсващи книги.

Благодарности на издателство Ибис за предоставената възможност!

Източници на снимките: 1, 2, 3.

4 thoughts on “„Червената пиявица“ от Андрю Лейн

  1. Толкова хубаво си го написала ревюто, че сега нямам търпение да прочета книгата след, а като включим, че и първата ми хареса толкова много. 🙂

    Like

Вашият коментар

