Моят летен списък за четене

Както обещах, ето книгите, които бих искала да прочета това лято. Не знам дали ще успея с всички тях, не знам в настроение ли ще съм за някои от тях, но пък от опит глава не боли. И все пак, надявам се да успея да прочета възможно най-много от книгите в този списък, както и, разбира се, дано те всички да ми харесат. Този месец ще участвам и в Българския книжен маратон, за който специално съм си набелязала някои книги, но плановете ми за него ще научите скоро в отделна публикация.

1. Тетралогията ‘The Raven Boys’ – Маги Стийвотър.
Започвам списъка с четири книги, за които нямам никакво търпение. Прочетох първата, „Пророчеството на гарвана“, когато излезе на български преди две години и веднага я обикнах, но понеже няма изгледи издателство Кръгозор да продължи с превода по останалите три книги, реших да ги прочета на английски. Ще препрочета първата книга, защото не помня много детайли от нея, а и за да се насладя и на четирите в оригиналния им вид.

2. ‘Amy & Roger’s Epic Detour’ – Morgan Matson.
Отдавна искам да прочета книга на Morgan Matson и може би това лято моментът най-сетне ще настъпи. Хвърлила съм око на ‘Amy & Roger’s Epic Detour’ от доста време, затова реших, че ще е подходящо да започна с нея, а ако ми хареса – ще продължа с останалите книги на авторката. Май ще се съберат доста книги на английски, но дано все пак да успея да прочета всяка от тях.

3. „Под купола“ или „22 ноември 1963“- Стивън Кинг.
Слагам тези две книги на едно, защото са доста обемни, а и не съм сигурна дали ще ми допаднат. И двете ме заинтригуваха, но ще се радвам ако успея да дам шанс поне на едната това лято. Чувала съм добри отзиви за тези творби на Стивън Кинг, дано скоро успея да се докосна до някоя от тях.

4. „Черната призма“ – Брент Уийкс. 
Наскоро открих този фентъзи роман, а резюмето му веднага ме заинтригува. Неговата големина, обаче, както и тази на съпътстващите го (за сега) две книги малко ме притеснява, защото не знам колко време ще ми отнемат останалите книги от този списък. И все пак – ще се радвам, ако успея да го прибавя към прочетените още тази година.

5. „Летни дни и летни нощи“ – авторски колектив под редакцията на Стефани Пъркинс.
Мечтая си за тази книга още отпреди няколко месеца, когато научих за нея. Сега вече я има и на българския пазар, което я прави още по-достъпна. А пък понеже темата ѝ е съсредоточена точно върху топлите и летни дни (и нощи), тя се превръща в идеалната книга за лятото. Определено ще я имам предвид.

Това бе моят малък, но все пак голям летен читателски списък. Към него спадат и повечето книги, с които се сдобих покрай Пролетния базар на книгата, но реших да не споменавам тук. Вероятно в края на лятото ще направя подобна публикация с кои книги всъщност съм успяла да се преборя. А какви са вашите книжни (а и не само) планове за лятото? Аз лично си мечтая да се насладя възможно най-много на почивката и да забравя за всичкия стрес. Пожелавам на всички ви едно весело и незабравимо лято! : )

4 thoughts on “Моят летен списък за четене

Вашият коментар

