Причини да започнете книга от Морган Матсън

jgfghj.jpg

Обичам да откривам нови автори, в чиито книги да намирам по частица от себе си. Точно това се случи с произведенията на Морган Матсън, конкретно ‘Since You’ve Been Gone’ и ‘Amy & Roger’s Epic Detour’, които бързо заобичах. По този повод реших да съставя един списък с причини защо да дадете шанс на тази авторка и се надявам да ви допадне. И понеже все още не съм чела други книги от Матсън, списъкът ще отразява само нещата, направили ми впечатление в тези двете, така че ако някой от вас е чел още някоя нейна книга – да се чувства свободен да сподели какво харесва в нея и защо.

Преживяването.
Ще започна с едно от най-важните неща, а именно какви чувства ми носят книгите на Морган Матсън. Признавам, не се четат толкова бързо, но на мен може би ми отне повече време, защото са на чужд език. Историята също тече бавно, спокойно и постепенно, без да има прибързани моменти и необмислени детайли. Самото четене ме накара да се почувствам така, сякаш изживявам с героите всеки един момент.

Лятото. 
Макар кратка причина, нямаше как да не я спомена. Обичам истории, развиващи се през лятото, особено толкова различни и интересни като тези на Матсън. Лятната обстановка се усеща постоянно, което прави тези книги перфектни за сезона.

Описанията.
Четейки, сякаш гледах филм. Въпреки че вече казах, че книгите не са бързи, времето почти не се усеща. Авторката описва посещаваните от героите места по страхотен начин и читателят получава ясна картина в своето съзнание, дори да чете книгата в оригинал.

Красивите места.
Покрай приключенията на героите успях и аз да си набележа няколко места, които някой ден много бих искала да видя. Тук нямаме история от типа на „стоим на едно място и нищо не се случва“. Напротив, тук във всяка следваща глава героите ни посещават някое ново място, запознават се с нови хора или предизвикват себе си. В ‘Amy & Roger’ забележителностите и интересните факти се нижеха един след друг, като това няма как да не задържи вниманието на читателя.

Големите (или малки) пътувания.

Или още познати като road trips. Много, много обичам да чета за това как някой пътува и постепенно успява да открие себе си. Приятно ми е да пътувам с кола, въпреки че и аз като Ейми си имам някои страхове, и е много забавно да разбираш как минават пътуванията на хората (героите). Вкарването на този елемент е едно от най-хубавите неща, на които аз лично бих могла да попадна, така че бих препоръчала тези книги само заради това.

Музиката.
А какво е пътуване без музика? Музикалните миксове определено са слабост на Матсън, като това си личи и в двете ѝ книги. Песните, които е избрала са повече от добри и съчетават множество различни жанрове – като се започне от кънтри и се стигне до мюзикъл, има по нещо за всеки.

Малките предизвикателства.
Всеки от героите трябваше да изпълни някакъв тип предизвикателство, било то списък със задачи, поставени му от близък човек или изправяне лице в лице със страха си. Точно тези малки предизвикателства доведоха до доста големи промени в характерите на героите и те израснаха към по-добро. А и да четеш как някой прави всякакви щуротии, които обикновено не би, само за да изпълни даден списък си е повече от забавно.

Допълненията.
Вече споменах музикалните миксове, но повечето от тях бяха заобиколени и от всякакви скици и рисунки (‘Amy & Roger’), които бяха страшно сладки и интересни. Имаше също така включени снимки, касови бележки, малки залепящи се листчета и водене на туристически дневник, от който да научим по няколко интересни факта за щатите в САЩ. Всички тези допълнения разнообразяваха историята и я правеха още по-оригинална и приятна за проследяване.

Героите. 
Последно, но не по важност, героите на Морган Матсън. Всички от тях, не само главните, имаха изграден свой собствен характер, свои страхове, свои мечти, своя аура. Дори някои герои да се появяваха за едва една глава, те бързо успяваха да ми направят впечатление и оставяха следа в ума ми. Ейми, Роджър, Франк и Емили, както и много други, са едни от най-истинските герои, за които съм чела, защото техните животи далеч не са перфектни, но точно това ги прави толкова близки до нас. Нямаше как да не ги харесам и те всички си заслужиха специално място в сърцето ми.

4 thoughts on “Причини да започнете книга от Морган Матсън

  1. Страхотен пост, Теди! В близко бъдеще смятам да прочета ‘Amy & Roger’s Epic Detour’, заради комбинацията от лято, roadtrip и забележителности. И се съмнявам, че тази първа среща с авторката ще е последна! ^^

    Like

  2. Ооо, великолепен пост ! ^^ Много искам да прочета книгите, но самият факт, че са на англиски ме спира, понеже не мисля, че съм способна все още на такова голямо предизвикателство. Дано скоро бъдат издадени и на български, за да имам възможността да се докосна до тях ^^

    Like

    • Благодаря ти! ❤ Самото четене, въпреки английския, не е особено трудно – разбира се, просто става малко по-бавно, но ти естествено знаеш дали ще успееш. 🙂 И аз много се надявам да ги видим на български, дано стане скоро!

      Like

Вашият коментар

