Movies better than the book #1

Наскоро осъзнах, че дори да предпочитам книгата пред филма, понякога адаптацията ми харесва много повече от оригинала. По тази причина днес реших да ви представя няколко такива случаи и понеже са повече, отколкото предположих, че ще бъдат, ще разделя публикацията на няколко части. Разбира се, ще споменавам само филми, съответно книги, които съм гледала/чела, за да може мнението ми да е обективно. То пък си е лично мое и веднага предупреждавам, че далеч не целя да обидя някого с него. Чувствайте се свободни да споделите вашето мнение за тези книжни адаптации, както и в кои случаи филмът ви е харесал повече от книгата.

walk_to_remember.jpgA walk to remember. 
Имам някакъв проблем с творчеството на Никълъс Спаркс. Всички негови адаптации много ми харесват, някои бързо се нареждат при любимите ми, но пък книгите му трудно достигат до мен. „Незабравима разходка“ не е изключение. Филмът успя да ме разчувства изключително много, сравнен с книгата. За жалост, единственото хубаво качество на книгите му, което мога да изтъкна, е колко бързо се четат. Възможно е да ги прочетете за по-малко от ден и кой знае – да ви харесат дори повече. Аз засега ще се придържам единствено към филма.

perks_of_being_a_wallflower.jpgThe perks of being a wallflower. 
Далеч не мисля да включвам единствено филми, чиито предшественици не съм харесала. „Предимствата да бъдеш аутсайдер“ и в книжна, и във филмова версия ми хареса много, но филмът с една идея повече. Не знам дали това се дължи на факта, че го изгледах преди да прочета книгата или пък заради брилянтния му актьорски състав, но адаптацията определено е една от любимите ми. Книгата, от друга страна, също далеч не е за пренебрегване – ще ви зарадва, може би натъжи, но и ще ви накара да помислите. Която и версия на тази история да изберете – не бихте останали разочаровани.

Mdownload.jpge before you. 
Още от началото започвам с нестандартни мнения, но няма как иначе. Истината е, че книгата „Аз преди теб“ далеч не успя да достигне очакванията ми, камо ли да ги задмине. На места ми бе твърде бавна, някои от героите ме дразнеха, а и останах леко разочарована от края. Филмът обаче бе на съвсем друго ниво – нито веднъж не ми стана скучно по време на него, актьорите вдъхваха живот на своите герои, които на екрана изглеждаха много, много по-добре отколкото върху страниците и искрено ме разчувства. Със сигурност ще го гледам още много пъти – това определено е една от най-добрите книжни адаптации, поне според мен.

Iif_i_stay_xlg.jpgf i stay. 
Не знам как стана така, че всички филми в този списък са или романтични, или доста емоционални, но „Да остана ли?“ е следващото допълнение. Отново случай, в който книгата е една от любимите ми, изгълтах я за ден и искрено се впечатлих, но чувствата ми след филма бяха много по-силни. Отново страхотен сценарий, великолепни актьори и видим резултат. Препоръчвам горещо и двете версии, но филма малко повече. Разбира се, преценете сами.

T2005-chronicles_of_narnia_the_lion_the_witch_and_the_wardrobe-1.jpghe Chronicles of Narnia.
Ще завърша с нещо по-различно от предишното, а именно „Хрониките на Нарния“. Чела съм цялата поредица, гледала съм и трите филма, и няма как да отрека колко по-добри са от книгите. Историята там е представена доста по-различно, битките са грандиозни, а героите – много по-интересни. Разбира се, това може би е и заради факта, че самите книжки са доста кратички, а филмите са дълги повече от два часа, но те лично са моя фаворит. Ще ми е интересно да разбера и вашето мнение – вероятно всеки от нас се е докоснал до магията на Нарния.

10 thoughts on “Movies better than the book #1

  1. Много интересен пост! И хубави филми/книги.. все още не съм прочела „Аз преди теб“, но изгледах филма, който според мен беше невероятен. Ще видим книгата дали ще ме разочарова.

    Like

  2. Напълно съм съгласна с теб относно „Аз преди теб“! Филмът беше повече от невероятен и изключително емоционален, докато книгата…. Много ми допадна „Да остана ли“ на Гейл Форман, но за съжаление все още не съм гледала филма – определено ще му дам шанс. Страхотен пост!

    Like

    • Благодаря, Кая! ❤ Радвам се, че някой споделя мнението ми за "Аз преди теб". А пък филма по "Да остана ли?" е страхотен – няма да те разочарова. 🙂

      Like

  3. Много интересен пост! И на мен филмът по „Аз преди теб“ ми хареса повече. Смятам, че страхотният изборът на главните герои го направи такъв. 🙂

    Like

  4. Отново страхотна публикация ^^ ! При мен също се случва да предпочета филма пред книгата и жив пример за това е филмовата адаптация на „Лабиринтът“ (много харесах филма, но с книгата някак не се сработихме) 🙂

    Like

    • Благодаря ти! ❤ О, и при мен ситуацията с "Лабиринтът" е същата, даже ще е включен в една от следващите публикации. 😀 Филмът определено бе по-добър от книгата. 🙂

      Like

Вашият коментар

