places I want to visit because of books

Четейки „Сянката на вятъра“ се пренесох из малките, тъмни улички на красивата Барселона, която ме накара да се замисля за всички места, които не съм посещавала лично, но пък имам огромно желание някой ден да видя и то заради книгите, в които са присъствали. Още преди време се вдъхнових от този пост на Памела и днес най-накрая ще споделя с вас мечтаните от мен дестинации, чиято красота преоткрих из редовете на книгите.

Нtumblr_loc5x1t60k1qdeuyro1_1280.jpgю Йорк, САЩ.
Ню Йорк оглавява класацията ми с най-красиви градове и рядко напуска мечтите ми. Част от неговото очарование открих именно чрез поредицата „Пърси Джаксън“ и любовта на Пърси към родното му място. „Реликвите на смъртните“ затвърдиха още повече интереса ми към американския метрополис, който, надявам се, някой ден ще успея да видя през собствените си очи.

Лlondon-1081820_960_720ондон, Великобритания. 
Една от най-любимите ми трилогии – „Адски устройства“, се развива именно в Лондон, който, макар в различен век от нашия, звучеше повече от великолепно. Не мисля, че има човек, който да не си мечтае да посети Лондон поне веднъж и аз далеч не правя изключение. Описанията на Касандра Клеър успяха единствено да разпалят ентусиазма ми, а пък филмите по „Хари Потър“, със смайващите си снимачни площадки и включени забележителности, отключиха любопитството ми за още повече местности във Великобритания.

tumblr_mmwc9uEogk1qb0bzxo1_1280.jpgВенеция, Италия. 
Никой не би могъл да отрече красотата на този островен град, а когато към нея са прибавени и множество приключения, мечтата става ясна. „Гондолата на времето“ е главният виновник за интереса ми към тази дестинация, но културните забележителности описани в „Ад“ от Дан Браун също не отстъпват и представят Италия в една нова, вълнуваща светлина. „Кристал“ от Джос Стърлинг си спомням бегло, но, доколкото знам, там също имаше сцени във Венеция, които са най-яркият ми спомен от книгата.

barcelona-spain.jpgБарселона, Испания. 
Вече споменах „Сянката на вятъра“ от Карлос Руис Сафон, която, макар да съм още в началото ѝ, ми отвори очите за красотата на Барселона. Испания определено е една от най-изумителните държави, които съм виждала и с удоволствие бих я посетила. Великолепието на Барселона струи от страниците на книгата и прави четенето още по-вълнуващо. Част от романтичните приключения на Айла и Джош от „Рисунка за Айла“ пък са още една причина да искам да посетя този град.

Индия. 
Jahangir-Mahal-Orchha-Palace-Madhya-Pradesh-India-1600x1040.jpg
Винаги съм знаела за красотата на Индия, но досега никога не съм се замисля колко голяма е тя. Едва наскоро, четейки „Пророчеството на тигъра“, се замислих за тази непозната за мен държава и сама започнах да се чудя защо не съм ѝ обръщала нужното внимание. Грешката вече е поправена, а с всяка следваща книга от сагата за тигрите на Колийн Хоук аз преоткривам чара на Индия и си набелязвам нови места, които бих желала един ден да посетя.

landscape_paris_night-wallpaper-800x480.jpgПариж, Франция. 
Градът на любовта може и да присъства във всеки туристически списък, но вълшебството му няма край. Особено представено през погледа на литературните герои. „Революция“ от Дженифър Донъли бе може би първата книга, която успя да ми представи по-различната част на Париж, а „Изобретението на Хюго“ и „Целувка за Ана“ я последваха, карайки ме да си мечтая как посещавам споменатите забележителности, разхождайки се из Франция.

2 thoughts on “places I want to visit because of books

  1. Великолепен пост ^^ И аз като теб успях да преоткрия любовта си към пътуванията от книгите и главният виновник затова е „Гондолата на времето“ ! Ева Фьолер определено успя да ме спечели със своите спиращи дъха описания на величествената Венеция. Да беше само тя обаче.. Ако искам да посетя всяка страна, която ме е запленила, ще трябва да ограбя някоя банка 😦 ;дд

    Like

Вашият коментар

