Любими цитати от „Джейн Еър“

181872_b.jpgНе чета често класики, не обичам и да ги ревюирам – те отдавна са спечелили сърцата на читателите. Има класики обаче, които заслужават публикация, посветена на тях, затова реших да споделям с вас любимите си цитати от класиките, които са ме впечатлили. Надявам се често да правя този тип постове, а и, разбира се, те да са ви интересни – винаги можем да обсъдим дадената класика и в коментарите.

Но преди да стигна до цитатите, ще споделя мнението си за „Джейн Еър“ – хареса ми. Хареса ми и то много, но в същото време… не ми хареса. Смятам, че стилът на писане на Шарлот Бронте е изключително красив и прави историята много лесна за проследяване, но пък не мога да не отбележа факта, че на места книгата ми се стори твърде бавна. И все пак, хареса ми, Джейн Еър като героиня бе изумителна и много близка до мен, което нямаше как да не ми направи добро впечатление. Ако историята бе малко по-кратко представена обаче, вероятно щеше да ми хареса повече – това, разбира се, е само моето мнение, далеч не се влияйте от него, а ето и цитатите, които, надявам се, ще ви убедят да дадете шанс на „Джейн Еър“:

„Животът ми се струва твърде кратък, за да го тровим със злоба и горчиви спомени.“

„И все пак си длъжна да понасяш всичко, щом се налага; само глупавите и слабоволевите казват, че не могат да понесат кръста, определен им от съдбата.“

tumblr_o5z1a4RHnU1r0k5v4o1_500.gif„Ти си добра с онези, които са добри с теб. А според мен така и трябва да бъде. Ако хората са винаги кротки и се покоряват на жестоките и несправедливите, лошите винаги ще вършат каквото си искат; няма да се боят от нищо и няма никога да се променят, а ще стават все по-лоши и по-лоши. Когато ни ударят без причина, трябва да отговорим на удара с удар — уверена съм в това, — и то с такава сила, че този, който ни е ударил, завинаги да се отучи да удря.“

„Аз не съм птичка и никакви мрежи не могат да ме задържат; аз съм свободно човешко същество с независима воля, която сега изисква да ви напусна.“

„Запомни от мен, че не трябва да съдиш по първите впечатления.“

„Ето че вече станахте неучтив. Но грубостта ми харесва много повече от ласкателствата. Затова ще предпочета да бъда вещица, отколкото ангел.“

tumblr_ny5x4kMcXe1sx5u6eo1_1280.jpg„Мога да живея и сама, ако самоуважението и обстоятелствата налагат това. Няма защо заради блаженството да продавам душата си. В гърдите ми се крие съкровище, дадено ми още от рождение; то ще поддържа живота ми даже ако ми бъдат отказани всички обикновени радости или ако за тях трябва да платя с това, с което не бих се разделила.“

„Жената, позволила на тайната си любов да се разгори в сърцето ѝ, е безумна, защото тази любов, несподелена и негласна, ще опустоши душата, която я храни; а дори любовта да е открита и споделена, тя като блуждаещ огън ще я доведе до дълбоко тресавище, откъдето няма измъкване.“

„Дори целият свят да те мрази и да вярва, че си лоша, щом съвестта ти говори, че това не е така и те кара да мислиш, че не си виновна, ти няма да останеш без приятели.“

„Когато притежаваш сила да заповядваш, неминуемо ще ти се подчиняват.“

Източници на снимките: 1, 2, 3.

Вашият коментар

