Книжни цели за 2017 година

Честита нова година! Нека 2017-та е изпълнена най-вече с много здраве, щастие и късмет, но и с по-малко стрес, повече успехи, усмивки и, разбира се, много книжки. Миналата година по това време споделих с вас част от нещата, които исках да постигна през 2016 година, като сега мога да се похваля с някои от тях, но и с едно-две допълнителни. Дълго мислих дали отново да пиша подобен пост, като накрая реших тази година да запазя личните си цели за себе си, но да споделя с вас книжните ми такива, които, надявам се, ще бъдат по-лесни за изпълнение. И помнете – четете, защото искате, а не, защото трябва.

Да чета повече жанрове. Имам навика да не опитвам нови неща, включително нови жанрове, но се надявам тази година това да се промени и да дам шанс на повече различни книги.

Да чета каквито книги искам, независимо от дължината им. Казвам това, защото през 2016-та си бях втълпила да чета главно по-дебели книги, понякога игнорирайки кратките именно защото са толкова малки. През 2017-та се надявам да не мисля за подобни неща.

Да чета повече книги на английски. Често не започвам дадена книга в оригинал, защото се страхувам, че няма да я разбера напълно, че ще ми отнеме много време да я приключа или че просто ще ми е трудно да я прочета цялата. В същото време обаче миналата година успях да прочета доста книги на английски, така че дано през тази да са още повече.

Да чета тогава, когато искам, толкова, колкото искам. Още казано – отново съм с goodreads предизвикателство от 1 книга, за да не мисля за количеството, а единствено за качеството на прочетените книги.

Да чета повече български автори. Не знам защо сме такъв народ, но често подценяваме собствените си автори и книги. През 2016-та попаднах на доста добри нови български книги, надявам се през новата година също да.

Да рискувам повече. Тук имам предвид да вземам по-често случайни книги, без предварително да съм проучила дали са мой тип и без да съм напълно сигурна, че ще ми харесат. Много често отбягвам заглавия, мислейки си, че не са за мен, но по-късно, ако ги прочета, се оказва обратното.

Да спра да се страхувам от недовършването на книги. Аз съм човек, който дочита книгите си, дори изобщо да не му харесват. Е, през новата година обаче искам, ако попадна на книга, която си ме измъчва и нямам желание да я чета, просто да я оставя, било то за по-късен етап или завинаги. Все пак има толкова много заглавия, далеч не е задължително да прочета всички, разбира се, но няма нужда и да губя време в четенето на нещо, което не ми доставя удоволствие.

Да препрочитам книги. Нямам предвид единствено да препрочитам стари книги, но ако ми се чете нещо, което вече съм прочела, да го започна, а не да чакам чувството да си замине, както правя сега. А то понякога не си и тръгва… Всеки има нужда от време на време да препрочете по някоя и друга своя любима книга, новите заглавия няма да избягат.

Да пиша повече. Не само в блога, а като цяло. Това е една от целите, които си поставих за 2016-та, но, за съжаление, не постигнах голям напредък. Затова и я слагам тук отново, надявайки се тази година да пиша повече, било то поезия или проза. А защо не и двете?

2 thoughts on “Книжни цели за 2017 година

  1. Хубаво е да прочетеш, че има и други хора, които си дават сметка за обещанията и желанията. Хубав пост, с толкова добре казани неща, че все едно съм си ги помислила и хоп, виждам ги тук. Успех през новата година 🙂

    Like

Вашият коментар

