Reader Problems Tag

От страшно много време не съм правила таг, затова е и крайно време да разнообразя. Много благодаря на Юлия за поканата да се включа в него, а аз от своя страна го оставям отворен за всеки, който пожелае. Надявам се да ви е интересно.

1. Имаш 20 000 книги в списъка ти за четене. Как избираш коя да прочетеш?
Тази година реших да запиша на лист всички книги, към които интересът ми е по-голям и когато не знам какво да започна, просто чрез жребий да избера някоя от тях. Засега се получава доста добре.

2. Прочел си половината книга, но тя не те завладява. Дочиташ я или я оставяш?
Имам проблем с недовършването на книги, въпреки че искам да се отуча от този мой навик, защото понякога книгата, която чета, няма да стане по-хубава и бих могла да инвестирам времето си в някоя друга. Така че – засега ги дочитам, скоро, надявам се, ще започна да ги оставям.

3. Идва краят на годината и ти си твърде близо и същевременно много далеч от предизвикателството ти в Goodreads. Опитваш ли се да го изпълниш и ако да, как?
Миналата година реших да си поставя предизвикателство от 1 книга, точно, за да не се влияя от това дали съм далеч от него или твърде близко. Тази година отново съм с 1 книга, която вече отдавна изпълних, но не мисля да го променям. И без това четенето не е състезание.

4. Кориците на любимата ти поредица не си пасват. Как се справяш?
Ами… никак. Най-вероятно ще си купя това издание, което в момента се продава, без да се стремя кориците да си пасват. Съдържанието ще си е същото.

5. Всичките ти приятели харесват дадена книга, освен теб. Как се справяш със ситуацията?
Ако приятелите ми не ми мрънкат по цял ден защо не харесвам книгата и не ме нападат заради това, за мен няма никакво значение. Всеки има различен вкус, не можем всички да сме еднакви.

6. Четеш книга на обществено място и си на път да се разплачеш. Какво правиш?
По принцип много рядко плача на книги, трябва да е наистина специална, за да ме разчуства толкова много, но дори да ми се доплаче, ако съм на обществено място сълзите ми веднага ще спрат, защото не обичам да плача пред хора.

7. Следващата книга от любимата ти поредица току-що е излязла, но ти си забравил какво се е случило в предишните книги. Какво ще направиш: Препрочиташ книгите, търсиш ревюта на тях или направо преминаваш към новоизлязлата книга?
Почти никога не препрочитам книги, още повече преди цялата поредица да е завършена. Често ми се случва обаче да не си спомням детайли от предишните книги, затова ако случаят е такъв търся различни booktalk-ове в YouTube, ревюта, а понякога просто търся повече информация за някоя част в google. Не бих имала време да препрочета всички излезли от поредицата книги, особено ако са по над 500 стр…

8. Не искаш да даваш книгите си на никого. Как любезно казваш „не“ на хората, когато попитат?
Съдете ме, но понякога казвам, че ще дам книга на някого, но по-късно се надявам те да забравят, затова и никога не им я давам веднага. Така, когато забравят, или когато аз забравя, вече не ми се налага да се разделям с книжката си. Ако пък човекът не ми е много близък – просто му отказвам.

9. Последният месец си започнал и оставил 5 книги. Какво правиш, за да се пребориш с тази ситуация?
Ако всичко, което започвам да чета, не грабва вниманието ми, значи най-вероятно проблемът не е в книгата, а в мен. Бих си дала малко почивка от книгите, докато желанието ми за четене се върне.

10. Има страшно много нови книги, които искаш да прочетеш, но колко от тях реално си купуваш?
Напоследък – все по-малко… В 12. клас има толкова много разходи, та гледам да спестявам и преди да си купя някоя книга се питам дали наистина ще я заобичам толкова много, че трябва на всяка цена да я притежавам. Ако не съм убедена, че ще ми хареса достатъчно, я чета на четеца.

11. Купуваш си много книги, които от страшно много време искаш да прочетеш и нямаш търпение да ги започнеш. Колко време стоят в библиотеката ти преди да ги прочетеш?
Малко. Както вече казах, напоследък не си купувам толкова много книги, въпреки че не е като да не искам, но и от преди имам навика да прочитам веднага книгата, която съм си купила. Също така рядко правя покупки от по над 4-5 книги, та да се трупат по рафтовете. Взема ли си книга – гледам да я прочета в близкия месец. Друго е дали имам време за нея, ако не – то тогава може да почака и повече.

Вашият коментар

