„Кралска клетка“ от Виктория Айвярд

dbe63c7a5dfe418179fff0e9b7387375.pngМер Бароу, изгубила своята мълния, се мята между живота и смъртта. Но заслужава ли да се бори за измъчено съществуване в клетка, отредено ѝ от момчето, което някога обичаше? Затворът на Мер е страшен и наяве, защото дори вън от ужасните кошмари тя продължава да е измъчвана от смазващо чувство на вина за животите, пожертвани заради грешките ѝ. Мейвън Калоре вече е крал, но мрежата от коварства, оплетена от майка му, някогашната кралица, продължава да държи цялата държава – и затворницата му – под контрол. Но не всички Сребърни династии са готови да склонят глава пред несигурен крал, живял цял живот в сенките. Докато Мер понася тегобата на изолацията в двореца, нейното сборище на новокръвни и Червени се разраства и усъвършенства, преобразява се в армия. Армия, готова за война. Армия под знамето на принца-изгнаник.

Ревю „Алена кралица“. Ревю „Стъкленият меч“

Ревюто на „Алена кралица“ е едно от първите, които написах, затова тази книга винаги ще има сантиментална стойност за мен. Макар че втората ѝ част мъничко ме разочарова, много харесах края и нямах търпение да се впусна в част трета. „Кралска клетка“ започва силно, показвайки ни гледната точка на пленената от Мейвън Мер, след това действието, подобно на предишната книга, се забавя, само за да изхвърчи рязко нагоре около двеста страници преди финала. А тези двеста страници бяха повече от компенсиращи за по-бавните моменти в началото на книгата, успяха да ме изненадат страшно много пъти, да ме развълнуват, да ме накарат да не искам да пускам книгата и да не искам да свършва. Защото след края ѝ ни остава само още една книга, а аз не съм готова да се сбогувам със света на Мълниеносното момиче.

В „Кралска клетка“ ставаме свидетели на много разобличени планове, научаваме тайните на героите и проследяваме не едно развитие. Мер е пленница в двореца на Мейвън, който тъкмо е коронован за крал, враговете ѝ следят всяко едно нейно движение и не се страхуват да я нападнат. Въпреки всичко, което трябваше да преживее обаче, тук виждаме Мер в най-силната ѝ фаза, най-борбената, когато абсолютно нищо не би я спряло от това да изпълни целта си. Включително да постави чувствата си на заден план. В предишните книги може и да е имало някакво загатване за любовен триъгълник, но според мен „Кралска клетка“ го отрече напълно. Всяка мисъл на Мер показва кой всъщност е спечелил сърцето ѝ, но дали това означава, че в личен план я очаква само щастие? Прочетете книгата и ще разберете.

Не знам споменавала ли съм досега, че Мейвън ми е по-интересният от двамата братя, но е така. Кал отново не ми се стори особено необикновен и вълнуващ, в повечето време дори малко ме дразнеше с постоянното си мръщене, но Мейвън, въпреки всички неща, които научихме за него, печели моя глас, в сравнение с брат си. Не мога да не спомена и негативните емоции, които изпитвам към Мейвън, защото далеч не му прощавам злините му, но със сигурност е по-забавно да следиш неговите действия, а не тези на Кал. И двамата се промениха много, и двамата успяха да се изявят като собствени личности, но само единия от тях може да излезе победител. Кой ли ще е той?

За пръв път в книгите на Айвярд имаме различни гледни точки и съм много щастлива, че те са единствено на женски персонажи! Първоначално си мислех, че ще има гледна точка и на Кал, но се зарадвах, щом разбрах, че останалите глави ще са от името на Камерън – много силна, но млада и импулсивна новокръвна, която има дарбата да заглушава способностите на другите и по този начин може да ги убие. Харесах Камерън още в „Стъкленият меч“, макар Мер да не бе на същото мнение, но тук чувствата ми към нея станаха дори по-силни – Камерън ме впечатли с любовта, която изпитва към брат си и желанието единствено да помага, без да наранява другите. Образът на Еванджелин също е представен по-обстойно, което освен неприязън събуди в мен и доза възхищение, защото под заядливата ѝ и зла повърхност се крият много чувства, за които само най-близките ѝ биха узнали.

„Кралска клетка“ обещава страници изпълнени с кървави битки, усъвършенстване на способности, политически интриги и любовни терзания, които заедно изграждат една великолепна и интересна история. Ако сте прочели предишните две части на тетралогията „Алена кралица“, в никакъв случай не пропускайте „Кралска клетка“, защото истинският край наближава и се очаква да бъде доста епичен.

Източници на снимките: 1, 2, 3.

Вашият коментар

