Top 5 Wednesday (13)

t5ww

Не съм правила top 5 wednesday публикация от страшно много време, но днешната тема ме заинтригува – поредици, които са станали по-добри, затова и съм тук с нова класация! Всъщност не обръщайте особено внимание на номерацията на поредиците, защото не съм ги подреждала по определен начин. Надявам се да ви е интересно и ще се радвам да науча и вашите избори.

5. „Адски устройства“ – Касандра Клеър
Този мой избор може да изненада много от вас, а защо не и всички, но далеч не бях толкова впечатлена от „Ангел с часовников механизъм“, колкото от останалите две книги в трилогията. Може би защото тъкмо бях приключила петата книга от „Реликвите на смъртните“ и новата поредица на Касандра Клеър ми се струваше малко по-бавна, може би защото просто не съм била в правилното настроение, не знам, но истината е, че трилогията се превърна в любима за мен едва след книга втора. Не казвам, че при вас ще е същото, първата книга е просто невероятна, но аз я оцених едва след завършването на третата.

4. Трилогията „Гриша“ – Лий Бардуго
Отново подобен случай. Обожавам тази трилогия, една от най-любимите ми е, въпреки че почти не я споменавам тук, но първата ѝ книга се развива доста бавно, главно заради сложната митология и въвеждането в света. Знам за много хора, които са започнали да четат „Сянка и кост“ и не им е харесала особено, затова не са продължили със следващите две книги, но, повярвайте ми, те са много по-добри от първата, а и се появяват герои, които си заслужава да опознаете.

Резултат с изображение за falling kingdoms3. „Паднали кралства“ – Морган Роудс
Миналото лято прочетох трите излезли на български книги от поредицата „Паднали кралства“ буквално за ден-ден и половина всяка, бях страшно обсебена от тях и още се надявам да видя, че продълженията им също ще бъдат преведени. Но, по същество, с всяка следваща книга се усеща надграждането, много от героите се промениха, случи се какво ли не и като цяло – поредицата тръгна право нагоре и се надявам следващите книги да продължат по този път.

2. „Стъкленият трон“ – Сара Дж. Маас
Шок и ужас, „Стъкленият трон“! Или пък не? Колкото и да обичам книга първа, все пак тя ме зариби достатъчно, че да си купя и втората част от поредицата, въпреки че и нея взех с мъничко съмнение, книга трета насочва историята в съвсем различна посока, изведнъж абсолютно всичко става много по-драматично, по-мрачно и, разбира се, по-велико. И макар да съм дала на всичките книги еднаква оценка в goodreads, първите две далеч не могат да се сравняват с останалите.

1. „Лунните хроники“ – Мариса Мейър
Трябваше да препрочета „Синдер“, за да се реша да продължа с останалите книги в поредицата, защото след първото ѝ четене бях решила, че тази книга не ми харесва достатъчно и няма никакъв смисъл да чета следващите. Е, това едновременно бе голяма грешка, защото не продължих веднага с другите, които са много, много по-добри от „Синдер“, но и доста добро решение, защото така успях да си направя мини маратон и да изчета всички излезли книги (по това време без „Уинтър“) от поредицата една след друга. Та, ако и вие като мен не сте харесали „Синдер“, моля ви, дайте шанс на „Скарлет“, няма да съжалявате.

Вашият коментар

