Top 5 Wednesday (17)

t5ww.jpg

Здравейте! Днешната тема за топ 5 класация е една от най-лесните някога, така че нямаше как да я пропусна – книги, които си прочел заради BookTube. Не изпитах никакви трудности да избера заглавия, които да пасват на темата, но те сe оказаха толкова много, че ми бе по-трудно да реша кои пет всъщност да включа. След много мислене обаче тазседмичната ми класация придоби ето този вид:

5. „Където луната я няма“ – Нейтън Файлър
Никога не говоря за тази книга тук, не знам защо, но тя е много добра и заслужава повече популярност. Всъщност заглавието ѝ може да не ви говори нищо, но пък английското ѝ да ви е по-познато – ‘The Shock of the Fall’, защото преди година-две бе доста популярна из BookTube обществото, откъдето дойде и желанието ми да я прочета и да си я закупя. Със сигурност не останах разочарована от нея, а ако ви се стори интересна – дайте ѝ шанс.

4. „Кралици на красотата“ – Либа Брей
Много от вас може би познават Либа Брей заради другата ѝ преведена на български книга – „Ясновидците“, която е много по-добра от „Кралици на красотата“, но втората също не е за подценяване. Тя самата излезе точно когато бях открила YouTube каналите за книги, по-специфично Raeleen от Padfootandprongs07, която говореше колко много я е харесала, така че аз също реших да си я купя. Беше забавна, не е най-добрата книга, която съм чела, но показва една различна гледна точка.

3. „Чудо“ – Ар Джей Паласио
Още една книга, която си взех заради Raeleen и която в противен случай може би никога нямаше да прочета, защото откриването ѝ бе адски трудно. Сега всъщност може би ще е по-лесно, защото скоро излиза филмът по нея, в който участва изобилие от известни актьори и който очаквам с голямо нетърпение, но в далечната 2015 си бе цяла мисия да намериш копие на „Чудо“, поне при мен. Книгата е страхотна, така че ако все още не сте я прочели – направете го, особено ако смятате да гледате екранизацията ѝ, защото книгите винаги са по-хубави.

2. „Часът на чудовището“ – Патрик Нес
Отново книга, която издирих страшно трудно, но която си заслужаваше всяка секунда чакане. Тя също има екранизация, която все още не съм гледала, защото искам да препрочета книгата преди това, но определено не съм готова за всички чувства, които ще изпитам отново. „Часът на чудовището“ е една от най-красивите книги, които притежавам, заради всички илюстрации в нея, но също така е и една от най-болезнените книги в колекцията ми. И точно това я прави уникална.

1. „Целувка за Ана“ – Стефани Пъркинс
Това е може би най-известната книга в този списък, но, да, прочетох я единствено, защото всички в BookTube обществото не спираха да говорят за това колко е страхотна. И наистина е такава. Всъщност надали щях да посегна към нея ако не бе заради това, защото българската ѝ корица е ужасна и ме отказа от купуването на книгата в момента, в който я видях, защото кара книгата да изглежда като обикновена, предвидима любовна история с познати персонажи, а тя е много повече от това. „Целувка за Ана“ е едно от най-любимите ми съвременни заглавия и съм страшно благодарна на BookTube, че ми показа, че си струва прочита.

Вашият коментар

