„Кради като артист“ от Остин Клиън

kradi-kato-artist-ostin-kliun-ciela.jpgНищо не е оригинално, затова приеми влиянието, образовай се чрез работата на другите, смесвай и измисляй наново, за да откриеш собствения си път. Следвай интересите си, където и да те отведат – онова, което изглежда като хоби, може да се превърне в работата на живота ти. Забрави старото клише, че можем да напишем само онова, което знаем. Вместо това, напиши книгата, която искаш да прочетеш, снимай филма, който искаш да гледаш.

20170916_085743.jpgОтдавна си мечтаех за някоя от онези малки сладки книжки, изпълнени със забавни илюстрации, мотивиращи цитати и още по-вдъхновяващи слова. Именно „Кради като артист” се оказа книжката, която чаках толкова дълго време, книжката, която се чете за няма и един час, книжката, от която да черпиш вдъхновение и която да ти дава стимул да твориш, да споделяш творчеството си със света и да не се страхуваш да рискуваш. И да крадеш. О, споменах ли, че се събира във всяка чанта, за да ти бъде подръка постоянно и да можеш с лекота да си припомняш някои от забавните ѝ, но много сериозни съвети? Това е то – книга-мечта.

20170916_085921.jpgМисля, че артистизма в мен се появи още като бях малка – непрестанно си измислях разни кратки и не много смислени истории, стихотворения, сценки дори, които така и не избягаха от затвора на тетрадките ми. С порастването ми обаче тези истории и стихотворения постепенно започнаха да стават все по-малко, пишех все по-рядко, понякога чувстваща се все едно го правя по принуда, а когато наистинах имах желание да творя, се отказвах след няма и час. Книгата на Остин Клиън може би ще се окаже липсващото звено в моята творческа машина, защото още с първото ми надничане из страниците ѝ намерих няколко доста вдъхновяващи съвета, които през последните дни непрестанно се въртят в съзнанието ми и ме карат да започна нещо ново, да изляза от зоната си на комфорт и да се впусна в приключението на писането.

20170916_085651.jpgТази малка и прекрасна книжка ми напомни, че не е нужно да пишеш (или рисуваш, танцуваш, композираш…) по поръчка, не е нужно музата ти да те е посетила, за да започнеш първото изречение на новата си история, дори ако то ще е единственото, което ще напишеш днес. Или следващият месец. Напомни ми, че не е нужно идеята ти да е най-оригиналното нещо на света, главно защото такова вече далеч не съществува, но също и защото всяка идея става оригинална в момента, в който някой започне да я развива, тъй като ние сме различни и никой от нас не би написал две напълно еднакви неща. Напомни ми да не се страхувам да творя, защото всеки трябва да започне отнякъде и няма проблем в началото да използва нещо познато, и дори ми даде съвети как точно да използвам идеите и нещата, които познавам, за да ги превърна в нещо ново, нещо не съвсем оригинално, но различно и най-вече – в нещо мое.

20170916_085527.jpg„Кради като артист” дава съвети точно за това – как да крадем като артисти, помага ни да осъзнаем, че думата оригиналност отдавна е променила своето значение, напомня ни за стартовите точки на някои от любимите ни музиканти и писатели и как те също не са започнали моментално със свое собствено, невиждано досега творчество. „Кради като артист” съдържа в себе си и няколко съвета как да подобрим творческата си натура, как да станем по-организирани, как да запазим мотивацията си и най-вече – как да се наслаждаваме на живота такъв, какъвто е. Обичам тази книга. Сигурна съм, че ще я препрочитам още дълго време, припомняща си някои от най-интересните ѝ цитати и мисли, защото тя успя да ме вдъхнови и ме накара да се усмихна. Дизайнът ѝ пък е просто очарователен, така че няма как да не пожелаете да я имате дори само заради него. „Кради като артист” е съкровище, не я пропускайте!

Искрени благодарности на издателство AMG Publishing за предоставената възможност!

Едно мнение за “„Кради като артист“ от Остин Клиън

  1. Pingback: „Кради като артист“ разкрива простичките истини за творческия живот | Аз чета

Вашият коментар